Всем привет!
Спасибо за участие в розыгрыше! Видео о том, как я розыгрыш проводила вы можете найти по ссылке: https://www.youtube.com/watch?v=DS5YZVM-Wq8
Отдельное поздравление владельцу имейла: kailin1@yandex.ru
Сегодня хочется послать вам один из примеров моих ответов на очень часто задаваемый вопрос, который встречается на позицию Product Manager.
Вопрос о том, какие метрики были важны, или какие метрики вы использовали, чтобы измерить продукт.
Я работала на софтверном продукте по автоматической рекламе и у меня есть заготовка ответа на этот вопрос. Смотрите ниже. Если к вопросу подготовки к собеседованиях подходить системно, то ответы у вас должны быть подготовлены заранее, скорее всего продуманы и написаны. Даже не смущайте себя идеей идти на собеседование не подготовленным, расчитывая что у вас развяжется язык и вы расскажите о том что делаете. Делать работу, даже хорошо ее делать и о ней рассказывать – разные навыки. Поэтому готовьтесь!
What kind of metric did you track on your product?
Since Display advertising is a B2B product, the main metrics I was tracking were the following:
REVENUE per advertising product, ad type and size, spending per region. Also, I kept track of what companies are our biggest spenders.
One of the important metric despite the revenue flow is sources of the revenue: whether it is a platform organic spend or product sold on per contract bases. In the latter case there will be more sale team/media strategy team hours invested.
The healthy ratio for matured advertising product was 70/30%.
To keep ad exchange integrations for Standard Display and Native I had to keep track of the spend per exchange, QPS query per second, auctions, bids, wins, CTR, CPM and viewability rate per exchange.
Revenue per product, Display/Native/Social media
Revenue per ad type, ad size
Revenue per exchange
Revenue per region
Revenue per source rate
CTR per ad product
CPM per product, ad type
Bid rate
Win rate
Viewabilty rate per product
Viewability rate per private deal or down to website level
Non-human traffic rate per product
Performance per direct deals
QPS per exchange
Looking at the aggregated data on CRT and CPM per product or ad exchange would give me information to share with the account managers to set up more effective campaigns based on the viewability rate. Successful execution of the Display campaigns for Loreal with millions of dollars lined up for the spend, based on the execution of the current campaign helped to win more clients.
Tracking CTR for native ads over a couple of months data confirmed that native display has 100% higher click through rate. This information helped to position native advertising product for performance oriented advertisers. Also helped sales team to pull the trigger with these metrics being for the native product favor.
Всем хороших поисков любимой работы!
****************************
посылаю вам ссылку на книгу со скидкой -$10 off.
https://getthejobwithyana.mysh
****************************
Подписывайтесь на мой Инстраграм: instagram.com/
Комментируйте блог на Medium и Steemit:
https://steemit.com/@californi
https://www.youtube.com/user/y
https://medium.com/@yana.kunit
Пишите на Beiliz.yana@gmail.com
It is your post derscribes about camera and his range of capturing image. Could you see my post on my site visit my site
ОтветитьУдалитьMy partner and I stumbled over here by a different page and thought I may as well check things about How to check routing number .I like what I see so i am just following you. Look forward to looking over your web page repeatedly.
ОтветитьУдалить