воскресенье, 6 мая 2018 г.

Привет от Яны - учитесь задавать вопросы и тренируйте свое мышление!

Всем огромный привет!

Сегодня поговорим возможно повторно о структурировании собеседования через проактивно задаваемые вопросы.  Что значит проактивно? Это когда вы изучаете компанию, ее продукт и прописываете все вопросы, которые вам не понятны.  Также вы можете посмотреть, что делают конкуренты и спланировать серию вопросов, которые не только будут поддерживать беседу, но и раскроют ваши знания через интересные вопросы и рефератные ссылки. Также продумывание различных тем, на которые можно побеседовать - покажет, что вы легкий думающий человек. Я советую это делать - из собственной практики, когда я в прошлом приходила и не могла поддержать светского разговора дальше чем коротко коснуться темы погоды или как я добралась в офис.

 

Ниже вы найдете серию вопросов которые я задала на одном из последних собеседований, они разумеется будут отличаться от вашей индустрии позиции, на которую вы собеседуетесь, но я надеюсь это даст вам идею о том, как нужно готовится.

 

Меня пригласили на юбилей компании на следущей неделе, где я встречусь с инвесторами в компанию, а также сотрудников компании из других офисов - даже для такого плана мероприятий я буду продумывать план вопросов, и тем для разговора. Потому что такие возможности завести знакомства не появляются каждый день и я хочу максимизировать личную пользу от мероприятия.

 

Ладно, давно не предлагала скидку на свою книгу о том, как найти работу в США, для читателей моей имейл рассылки - $10 off.

https://getthejobwithyana.myshopify.com/discount/JYGNA38AYWKN

Всем хорошего настроения!

****************************

Подписывайтесь на мой Инстраграм: instagram.com/californication_with_yana/

Комментируйте блог на Medium и Steemit: 

https://steemit.com/@californication/ 

https://www.youtube.com/user/yanabeiliz/ 

https://medium.com/@yana.kunitsky/

Пишите на Beiliz.yana@gmail.com

******************

  • What is next step for your company?
  • What the name of the company means?
  • What's the plan? How long are you planning on staying independent as a company? Any plan for acquisition or mergers? 
  • What's your company's goals?
  • How it is easy for Amazon or Google to rebuild/replicate what your company does? How complex is technological piece vs wide publishing network?
  • What are the working channels for acquiring new Advertisers and new Publishers? (question for the marketing team member)
  • Any thoughts to pivot to influence marketing features on the platform?
  • What do you look for in an employee?
  • Have you ever turned down a client?
  • Why this role is open? Who does this person will report? Who this person will be working the most?
  • What are the mid term and long term expectations? What do you want from the ideal candidate?
  • What area of product needs most product management focus?
  • How the product management team structure looks like?
  • What is your challenge as VP of Product?
  • Is there any opportunity to get rid of manual IO processing with affiliate agreements?
  • Who does the company cater the most: Publishers or Advertisers?
  • Is there IAB standard for this programmatic affiliate advertising?
  • Are you going to build RTB solution on OpenRTB standard?
  • Do you plan to automatically optimize bidding on high conversion rate pages? Do you provide visibility to what pages bring most conversions in a manual reporting?
  • Are there any tools or processes in place to prevent the non human traffic abuse, for CPC type of deal?
  • Do you plan to expand to non English languages, or non US base English websites?
  • Do you plan to add audience targeting for RTB targeting? Or bidding will be solely based on the content industry type of the publisher?
  • Do you see any potential to engage the crypto token component into the Affiliate system?
  • Do you plan on any Automated Audience package product for Advertisers? Do you plan to resell data of highly interested/targeted users?
  • Any plans on launching visual advertising affiliate program?
  • Any tools and product initiatives to protect the brands from the Publisher abuse or controversial content?
  • What type of targeting is available for Advertisers with existing state of RTB product?
  • What keeps you awake at night?


Комментариев нет:

Отправить комментарий